چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

بوینس‌آیرس: 2‌مجرم توانستند با سوء‌استفاده از کمبود نگهبان‌های یکی از زندان‌های بزرگ آرژانتین فرار کنند

قضیه از این قرار است که به‌خاطر کمبود نیرو فقط 2‌نگهبان در 15‌برج مراقبت این زندان وجود داشته است  و در بقیه برج‌های مراقبت، مسئولان زندان از آدمک‌هایی که کلاه نگهبان‌ها را به‌سر داشته‌اند استفاده می‌کرده‌اند.

گفته می‌شود این دو ‌مجرم هم با پی‌بردن به‌ماجرا از این مسئله برای فرار خود استفاده کرده‌اند. این دو‌زندانی که به‌خاطر سرقت مسلحانه در این زندان بودند با پریدن از دیوارها و حصار‌های زندان توانسته‌اند خودشان را به بیرون از زندان برسانند. نکته جالب این است که دوربین‌های مدار بسته زندان هم به‌خاطر کمبود بودجه برای تعمیر، از یک ماه پیش از کار افتاده بودند.

تمدد اعصاب با خرد‌کردن لوازم خانگی!

پکن:  فروشگاهی در چین به خانم‌های این کشور کمک می‌کند اعصاب‌ خود را با شکستن لوازم خانگی آرام کنند! در این فروشگاه که این روزها کلی هم مشتری دارد خانم‌هایی که بیشتر آنها از دست شوهرشان عصبانی هستند می‌توانند دلخوری خود را سر لوازم فروشگاه خالی کنند.

مسئولان این فروشگاه می‌گویند مشتری‌های آنها  آرامش خود را با خرد‌کردن وسایلی مانند تلویزیون و ضبط‌صوت ‌ بار دیگر به دست می‌آورند و می‌توانند پس از آن راحت‌تر مشکلات‌شان را حل کنند.

این فروشگاه، طوری طراحی شده است که محیط آن شبیه یک خانه باشد و خانم‌ها فکر کنند وسایل خانه خودشان را خرد می‌کنند!  خرید وسایل این فروشگاه برای مسئولان آن هزینه چندانی ندارد چون همه آنها  اجناسی هستند که دیگر عمرشان تمام شده است.

پزشک 100‌ساله، همچنان  فعال

جورجیا: یک پزشک در آمریکا با وجود داشتن 100‌سال سن هنوز هم مشغول فعالیت و ویزیت بیماران خود است! دکتر والتر واتسون، متخصص زنان و زایمان سالهاست که مشغول فعالیت در شهر آگوستاست و مسئولان بهداشتی این شهر می‌گویند 10‌درصد بچه‌های این شهر توسط این پزشک به‌دنیا آمده‌اند.

با وجود اینکه دکتر واتسون بسیاری از بیمارانش را به‌پزشکان جوان معرفی کرده است اما هنوز هم بیمارانی هستند که نیازمند تجربه‌های او هستند. فعالیت روزانه این پزشک 100‌ساله به‌ویزیت بیماران ختم نمی‌شود و او از مطب خود هر روز راهی دانشگاه و  بیمارستان شهر می‌شود تا به‌عنوان رئیس یکی از دپارتمان‌ها به مشکلات دانشجویان رسیدگی کند. سن بچه‌هایی که توسط دکتر واتسون به‌دنیا آمده‌اند اکنون بین 15‌تا 66 سال است.

افتتاح موزه درپوش چاه‌های شهری!

فرارا: مسئولان شهری در شمال ایتالیا به‌تازگی موزه‌ای عجیب را افتتاح کردند. در این موزه، بازدیدکنندگان می‌توانند مجموعه‌ای از درپوش‌های چاه‌های شهری از کشورهای مختلف جهان را ببینند! طرح ایجاد این موزه را استفانو بوتونی داده است که فارغ‌التحصیل رشته هنرهای زیبا از دانشگاه بولوناست و می‌گوید درپوش چاه‌های شهری بخشی از تاریخ هر کشور به حساب می‌آید.

بوتونی خودش صدها درپوش را از شهرهای کشورهایی مانند هلند، کرواسی، لهستان و اتریش جمع‌آوری کرده است. مسئول این موزه عقیده دارد هر چند شاید به نظر خیلی‌ها درپوش‌ چاه‌ها اثر هنری به حساب نیاید اما می‌تواند به‌خوبی نشان دهنده سنت‌ها و فرهنگ یک کشور باشد.  این موزه  خواستار همکاری  همه کسانی که درپوش‌های عتیقه چاه‌های شهری را در اختیار دارند شده است.

کد خبر 112140

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز